La lectura, la comprensió, i l’expressió, tant oral com escrita i, al capdavall, la competència lectora i lingüística, esdevenen un eix principal i un valor molt important dins la nostra escola.
Els objectius principals de les activitats orientades a impulsar la lectura són:
- Millorar la competència lectora.
- Promoure l’autonomia per a l’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements.
- Fomentar l’hàbit lector i el plaer de la lectura.
Entre moltes altres activitats, a l’escola fomentem la lectura a partir d’unes propostes concretes com són:
- La Biblioteca
- Apadrinament lector: alumnes de 6è apadrinen un alumne de 1r
- Lectura de contes dels nens i nenes de 4t a P4 i P5
Biblioteca
La biblioteca de la nostra Escola és un centre de recursos amb documents en tot tipus de suport per a l’aprenentatge i per a la recerca. És un recurs per a totes les àrees i etapes educatives i es considera un element important per incentivar el foment de la lectura i l’hàbit lector dels nostres alumnes.
La biblioteca d’aula i la biblioteca d’escola es complementen per promoure el gust per la lectura.
Es proposen diferents activitats per motivar el gust per la lectura i l’hàbit lector com: préstec de llibres, la lectura cooperativa, compartir valoracions de llibres llegits, presentació de llibres, jocs orals a partir de personatges dels llibres llegits, modelatge per part del/de la mestre/a, tallers de lectura mecànica i comprensiva, lectura col·lectiva, fitxes col·lectives de llibres,…
Apadrinament lector dels nens i les de 6è als de 1r.Pr
Des de fa uns cursos a l’escola es duu terme l’experiència de l’apadrinament lector entre alumnes de sisè i primer.
Cada alumne de sisè és padrí/na d’un alumne de primer que serà el seu fillol/a.
És una activitat que es realitza un cop per setmana durant uns 30 minuts.
Les parelles les fan entre els tutors dels 2 cursos intentant equil.librar-les.
Cada fillol tria un conte que li agradi de la biblioteca.
Els padrins tenen una fitxa on hi ha la foto del padrí i el fillol on hi van apuntant els llibres que van llegint i en fan un seguiment.
Objectius
- Motivar als alumnes en el gust per la lectura.
- Adquirir l’hàbit lector
- Millorar l’autoestima i fomentar la convivència.
- Millorar i motivar el nivell lector de l’alumnat.
- Educar en la responsabilitat i el compromís.
- Treballar la cooperació entre els cicles.
Lectura de contes dels nens i nenes de 4t a P4 i P5
Els nens i nenes de 4t escullen amb molta il·lusió un conte per llegir a les classes dels Bambis i Barrufets. La setmana prèvia a la lectura, amb l’ajut dels mestres, els lectors la preparen per assegurar-ne la fluïdesa i entonació.
Un cop per setmana aproximadament, 4 alumnes de 4t van a les aules de P4 i P5 per llegir-los el conte triat.
És una estona molt esperada pels petits a qui tots ja sabem els agrada molt que els expliquin contes i, més quan els conta-contes són alumnes més grans de l’escola.
És un moment per gaudir i compartir, per llegir i escoltar, per explicar i imaginar !